Sterk eerste kwartaal voor Designer Outlet Roosendaal

18/04/2024

Share:

Designer Outlet Roosendaal, gelegen net over de grens boven Antwerpen, is 2024 sterk begonnen. De omzet van het outlet centre steeg in de eerste drie maanden met 15% ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar. Ruim 400.000 winkelaars bezochten tot nu toe het centre, een toename van 10%. Vorig jaar was in meerdere opzichten een recordjaar. Zo waren er voor het eerst 2 miljoen bezoekers en openden nieuwe topmerken – waaronder Under Armour, GANT en L’Oréal – hun deuren. Designer Outlet Roosendaal had in 2023 voor het eerst in haar geschiedenis een bezettingsgraad van 100% en liet bovendien de sterkste groei zien van alle 25 centres van de McArthurGlen-groep. Op basis van de meest recente cijfers lijkt Designer Outlet Roosendaal haar groei in 2024 onverminderd voort te zetten. Onlangs verwelkomde het centre al een Lacoste-boetiek en eind april staat de opening van Michael Kors op de planning.

Designer Outlet Roosendaal breidde haar merkenaanbod vorig jaar uit met Jack & Jones, Van Lier, Phase Eight, L’Oréal, My Jewellery, NAME IT, Columbia, VILA, Wellensteyn, Motel a Miio, RÖSLE, GANT en Under Armour. Ook werden de winkelconcepten van The Society Shop, Sissy-Boy en Pure White vernieuwd en kreeg de winkel van Scotch & Soda een nog ruimere oppervlakte.

François Peeters, general manager van Designer Outlet Roosendaal: “De recente toevoegingen zijn stuk voor stuk prachtmerken die sinds hun opening al een groot aantal klanten hebben verwelkomd. Begin dit jaar kwam daar Lacoste bij en heel binnenkort breiden we ons premium segment verder uit met de opening van Michael Kors.”

Shoppiness

Naast de uitbreiding met nieuwe merken, blijft het centre bezoekers verrassen met een aangename winkelervaring. Dit jaar is daarom het begrip ‘Shoppiness’ in het leven geroepen. Shoppiness is een gevoel van vreugde, opwinding of tevredenheid dat ontstaat bij het winkelen of het beoefenen van winkelactiviteiten. Shoppiness wordt ervaren zowel voor, tijdens als na het shoppen. Het betreft de totale winkelbeleving en wordt vooral ervaren bij het shoppen van designermerken tegen kortingen van tot wel 70% op de retailprijs in Designer Outlet Roosendaal. Shoppiness is het thema geworden van Designer Outlet Roosendaals nieuwste branding campagne die deze lente via verschillende mediakanalen te zien is.

Designer Outlet Roosendaal is onderdeel van McArthurGlen Group, Europa’s grootste eigenaar, ontwikkelaar en manager van Designer Outlet Centres. Qua omzet is Designer Outlet Roosendaal al jaren het snelst groeiende binnen het portfolio van McArthurGlen, dat in totaal uit 25 centres bestaat. Het eerste kwartaal van 2024 bevestigt wederom voor Roosendaal de sterkste groei in sales binnen de groep versus vorig jaar. Dat is het resultaat van verschillende factoren, waaronder een ruimer aanbod aan winkels, waardoor bezoekers meer kunnen besteden.

Partner van de regio

Designer Outlet Roosendaal werd in 2017 onderdeel van McArthurGlen Group. Vanaf dat moment is aanzienlijk geïnvesteerd in het bieden van een totaalbeleving. Zo is er naast een groot aantal topmerken ook een mooi horeca-aanbod en uitgebreide faciliteiten voor kinderen.

Peeters: “Naast het uitbreiden van ons palet van prachtmerken blijven we inzetten op nieuwe voorzieningen en een nog betere infrastructuur, om zo de aantrekkingskracht van het centre te vergroten. Klanten zijn overwegend afkomstig uit de provincies Brabant en Zeeland, en de regio Rotterdam en Den Haag, en uiteraard ook uit België. Het grootste deel woont op maximaal 60 minuten rijden, maar de afgelopen jaren neemt het aantal klanten dat van verder komt gestaag toe.”

Ook in de omgeving van het centre waren er in 2023 verschillende ontwikkelingen die de bestemming sterker op de kaart zetten, zoals Playdôme Roosendaal met activiteiten voor de hele familie, en de recente opening van het Otium Hotel in het nabijgelegen Leisure Park Roosendaal. Eind april opent het hotel tevens de deuren van het wellness-gedeelte waar bezoekers na een dagje shoppen kunnen ontspannen. 

Over Designer Outlet Roosendaal

Designer Outlet Roosendaal ligt op 45 minuten rijden van Antwerpen en is elke dag open (ook op zon- en feestdagen). Er zijn tal van bars en restaurants (Bonton, La Place, Frites Atelier, Illy casa del caffe, Per Tutti, Waffles & Churros…), een ruime parking (met elektrische laadpalen), en een overdekte kinderspeeltuin. Adres: Rosada 70, Roosendaal (Nederland).

Note to press, not for publication:

For more information and/or images, please contact Kurt Peeters