PERSBERICHT: ‘The Mastercooks of Belgium’ en Michel Preud’homme kondigen Veertiendaagse van de Jongeren aan

10/11/2021

Met dit initiatief wil de organisatie jongvolwassenen op toegankelijke wijze de gelegenheid bieden om kennis te maken met de uitstekende Belgische keuken.

‘The Mastercooks of Belgium’ organiseert in samenwerking met Michel Preud’homme een nieuw evenement voor zijn leden en restaurants. Deze allereerste editie van de Veertiendaagse van de Jongeren vindt plaats in Vlaanderen, Brussel en Wallonië van 15 tot en met 28 november.

De nieuwe Veertiendaagse van de Jongeren is, zoals de titel al aangeeft, bedoeld om een nieuw cliënteel aan te trekken: jonge volwassenen die al liefhebber zijn, studenten aan hotelscholen of die gewoon nieuwsgierig zijn en kennis willen maken met lekker eten in een 30-tal restaurants van leden van ‘The Mastercooks of Belgium’. Aangezien jongeren de klanten van morgen zijn, zijn vele Mastercooks, die in hun restaurants in het hele land werken, graag bereid aan dit nieuwe gezamenlijke project van de vereniging deel te nemen.

Begin november werden bijna 35 deelnemers aangekondigd en de lijst van deelnemers groeit nog dagelijks. Details over de deelnemers zijn te vinden op de website www.mastercooks.be en op het reserveringsplatform Tablebooker.

De oud-voetballer Michel Preud’homme is sponsor van de Veertiendaagse van de Jongeren.

Praktisch

De Veertiendaagse van de Jongeren wordt in twee fasen georganiseerd, van 15 tot en met 28 november 2021 en van 7 tot en met 20 maart 2022, en heeft als doel alle jongeren onder de 25 jaar een menu aan te bieden tegen een voordeeltarief. Het is een manier om hen kennis te laten maken met de uitstekende Belgische keuken, vaak van hoge kwaliteit en reputatie in het geval van de sterrenrestaurants of de best beoordeelde zaken in de Gault&Millau-gids, en daarom soms minder toegankelijk voor hun meer bescheiden middelen als jongvolwassenen.

Dit project is mogelijk dankzij de partners van de vereniging, die zelf een korting geven op hun gebruikelijke tarieven voor de producten die zij tijdens de twee periodes van de Veertiendaagse van de Jongeren aan de Mastercooks leveren.

Menuprijzen tijdens de ‘Veertiendaagse van de Jongeren’

Tarieven volgens de quotering in de Michelin- en Gault&Millau-gidsen:

• 58 euro: alle restaurants;
  • 78 euro: restaurants 1 * Michelin en/of 15/20 Gault&Millau;
  • 98 euro: restaurants 2 ** Michelin en/of 17/20 Gault&Millau;
  • 118 euro: restaurants 3 *** Michelin en/of 18/20 Gault&Millau.

Het menu omvat drie gangen, een aperitief, twee glazen wijn en een halveliterfles Bru per persoon. Koffie en thee zijn niet inbegrepen. Reservering via het reserverings- en voorafbetalingssysteem voor restaurants Tablebooker.