PERSBERICHT: SodaStream zet nieuwe stap voor de planeet met ‘Reducing Carbon Footprint Label’

17/11/2021

De SodaStream-bruiswatertoestellen krijgen voortaan een ecologische voetafdrukcertificering om de consument bewust te maken van de duurzame keuze.

SodaStream International maakt bekend dat het voortaan ecologische voetafdrukgegevens, gecertificeerd door Carbon Trust, zal delen voor het best verkochte bruiswatertoestel Spirit en de nieuwe generatie SodaStream-modellen.

SodaStream geeft al het goede voorbeeld op het gebied van duurzaamheid en het besparen van plastic afval door een nieuwe manier van drinken aan te bieden. Afgelopen Earth Day (22 april 2021) beloofde het bedrijf om wereldwijd 72 miljard plastic wegwerpflessen te besparen tegen 2025. Feitelijk bespaart één herbruikbare SodaStream-fles tot duizenden plastic flessen voor eenmalig gebruik. Transparantie over de ecologische voetafdrukgegevens is een verdere uitbreiding van SodaStreams inzet voor de planeet.

Carbon Trust

Carbon Trust is al meer dan 20 jaar pionier op het gebied van decarbonisatie voor bedrijven, overheden en organisaties over de hele wereld. Als onderdeel hiervan meet en analyseert de onafhankelijke organisatie de ecologische voetafdruk van bedrijven, toeleveringsketens en producten.

Engagement voor de toekomst

SodaStream behaalde het ‘Reducing Carbon Footprint Label’ voor de Spirit Starter Pack (inclusief bruiswatertoestel, herbruikbare fles, koolzuurcilinder en verpakking). Het label is tevens een engagement voor de toekomst, want het vereist een tweejaarlijkse hercertificering, waarbij moet worden aangetoond dat de ecologische voetafdruk blijft verminderen.

“We willen de consumenten bewuster maken van hun impact op het milieu en de CO2-uitstoot is duidelijk kwantificeerbaar dus we zijn hier graag transparant over. Zeker nu klimaat en milieu wereldwijd hoog op de agenda staan”, aldus Johan Schepers, General Manager SodaStream Benelux.