PERSBERICHT: SodaStream redt één miljoen zeeschildpadden in de maand april

30/03/2022

David Hasselhoff trekt zijn legendarische Baywatch-outfit weer aan in een nieuwe SodaStream-video voor Earth Day 2022 (22 april).

Share:

Vandaag lanceert SodaStream zijn Earth Day-campagne 2022, met niemand minder dan Baywatch-ster David Hasselhoff. SodaStream blijft trouw aan zijn duurzame missie én de typische humoristische ondertoon van zijn campagnes. Met een knipoog naar zijn rol in de populaire tv-serie uit de jaren 90, vertolkt Hasselfhoff in de internationale SodaStream-campagne opnieuw een strandredder. Alleen toont hij deze keer hoe je zeeschildpadden kunt redden.

Als onderdeel van de strijd tegen afval van wegwerpplastic, om te vermijden dat het in de oceanen belandt, gaat SodaStream een samenwerking aan met SEE Turtles, een ngo die zich inzet om zeeschildpadden wereldwijd te beschermen. Zonder deze zeedieren zou het ecosysteem namelijk grondig verstoord worden. Met dit initiatief verbindt SodaStream zich tot het redden van een zeeschildpad voor elk bruiswatertoestel dat wereldwijd gedurende de maand april wordt verkocht. De opbrengst zal worden gedoneerd aan SEE Turtles.

“SodaStream streeft voortdurend naar oplossingen om het milieu en de planeet nog beter te beschermen”, aldus Johan Schepers, General Manager SodaStream Benelux. “Dit jaar gaan we weer een stap verder met de allergrootste campagne naar aanloop van Earth Day tot nu toe, die de hele maand april zal duren. Bij SodaStream vieren we dus eigenlijk ‘Earth Month’. Met deze campagne stimuleren we mensen niet alleen om de oceanen te vrijwaren van afval van wegwerpplastic, maar geven we hen ook de kans om bedreigde babyzeeschildpadden over de hele wereld te redden.”

“Ik ben vereerd om met SodaStream mee te werken aan de strijd voor het milieu en om aandacht te vragen voor de bedreiging van zeeschildpadden en onze stranden”, vertelt de Amerikaanse acteur David Hasselhoff. “Dit is een zaak waar ik sterk in geloof. Ik hoop dat we deze dringende kwestie wereldwijd op de agenda kunnen zetten. Het is geweldig om deel uit te maken van dit initiatief –‘SodaStream Rocks’! De Earth Day-campagne van SodaStream is nodig om internationaal de aandacht te vestigen op het belang van zorg voor onze planeet. Ieder van ons moet zijn of haar individuele verantwoordelijkheid nemen voor een duurzamere wereld. Niets doen is géén optie.”

“SEE Turtles is verheugd om samen te werken met SodaStream, om babyzeeschildpadden over de hele wereld te redden en de consumptie van wegwerpplastic te verminderen”, aldus Brad Nahill, CEO van SEE Turtles. “Via ons programma ‘Billion Baby Turtles’ zal de steun van SodaStream beschermingsprogramma’s helpen op meer dan 20 belangrijke neststranden in 16 verschillende landen.”

Andere SodaStream-initiatieven voor deze Earth Day
  • SodaStream houdt vast aan zijn eerder gemaakte belofte, op vorige Earth Day, om maar liefst 78 miljard plastic wegwerpflessen te vermijden tegen 2025.
  • Als extra ondersteuning voor deze brede campagne lanceert SodaStream een unieke VR-ervaring, waarbij iedereen zijn eigen virtuele babyzeeschildpad kan helpen om veilig de oceaan te bereiken. David Hasselhoff was de eerste om deel te nemen aan de challenge.
  • Tot slot zullen SodaStream-medewekers over de hele wereld zich op 22 april extra inzetten om de duurzame missie bij jongere generaties te promoten. Belgische en Nederlandse SodaStreamers gaan helpen plastic wegwerpafval op te ruimen.

Note to press, not for publication:

For more information and/or images, please contact Kurt Peeters