PERSBERICHT: Nieuwe koffiefilter Rombouts verkozen tot ‘Beste Product van het Jaar’

07/10/2022

De composteerbare voorgedoseerde koffiefilter van Rombouts wint 'Beste Product van het Jaar' in de categorie Duurzaam - Food.

Gisteren, donderdag 6 oktober 2022, vond in Antwerpen de uitreiking plaats van ‘Beste Product van het Jaar 2022-2023’. De 100% composteerbare voorgedoseerde koffiefilter van het Belgische merk voor kwaliteitskoffie Rombouts won de award in de categorie Duurzaamheid.

De moderne voorgedoseerde koffiefilter van Rombouts mag zich een jaar lang ‘Beste Product’ noemen. De biologisch afbreekbare koffiefilter bestaat uit natuurlijke vezel en is een milieuvriendelijke variant van de iconische Rombouts-koffiefilter waarmee het Belgische koffiebedrijf wereldwijde faam verworven heeft. Het karton voor de verpakking is afkomstig uit ecologisch beheerde bossen, en de folie is volledig recycleerbaar.

Xavier Rombouts, afgevaardigd bestuurd en achterkleinzoon van stichter Frans Rombouts: “Al sinds 1896 zet Rombouts zich als familiebedrijf in voor de toekomst van de komende generaties. Met onze eigen ontworpen composteerbare filters, gemaakt van natuurlijke en milieuvriendelijke materialen, dragen we ons steentje bij aan meer duurzaamheid in de koffiemarkt.”

De voorgedoseerde koffiefilter van de nieuwe generatie is beschikbaar in verschillende varianten: Goudmerk, Dessert, Deca en Virunga. Gewoon vullen met heet water en klaar! Zo kan je overal genieten van een vers, perfect voorgedoseerd kopje Rombouts-koffie. Prijs: vanaf 3,39 euro (verpakt per tien stuks).

06-10-2022, Antwerpen, Belgie, de Ark,