PERSBERICHT: McArthurGlen opent nieuw Designer Outlet Centre bij Parijs

04/05/2023

Designer Outlet Paris-Giverny combineert mode, kunst en gastronomie en verwelkomt een mix van luxe- en premium lifestylemerken.

McArthurGlen Group, Europa’s leider in designer outlet shopping, opende recent (27 april) zijn allernieuwste designer outlet centre: McArthurGlen Designer Outlet Paris-Giverny. Dichterbij huis, in het zuiden van Nederland, verwelkomen McArthurGlen Designer Outlet Roermond en Designer Outlet Roosendaal jaarlijks zo’n tien miljoen bezoekers. Het gloednieuwe centre ten westen van Parijs is het vierde McArthurGlen centre in Frankrijk en ligt op slechts 45 minuten van de Arc de Triomphe. Een ideale bestemming voor modeliefhebbers en de miljoenen toeristen die Parijs en de Normandische kust elk jaar bezoeken. De unieke combinatie van mode, kunst en cultuur maakt dit nieuwe centre tot de nieuwe standaard voor designer outlet shopping.

Mix van topmerken

Designer Outlet Paris-Giverny heeft zo’n 100 winkels en verwelkomt shoppers het hele jaar door. Het centre biedt een prachtige mix van luxemerken tegen aantrekkelijke prijzen. Onder meer Moncler, Tod’s, Pucci, Roberto Cavalli, Missoni, Philipp Plein, Sergio Rossi en Stella McCartney maken er deel van uit. Daarnaast biedt het centre een divers aanbod aan internationale premium merken en activewear labels, waaronder Sandro, Maje, Claudie Pierlot, Zadig & Voltaire, Sessùn, Furla, Lacoste, Coach, Tommy Hilfiger, Fursac, Gant, Hackett, Aigle, Vanessa Bruno, Karl Lagerfeld, New Balance, Adidas, Puma, Under Armour, Victoria’s Secret, Rituals en L’Oréal. De komende maanden opent bovendien een Dolce & Gabbana-boetiek. Ook het Duitse mode- en lifestylehuis BOSS en het sportmerk Nike openen spoedig hun deuren in het centre.

Een gastronomische ervaring

Het centre heeft tevens een rijk gastronomisch aanbod. Bezoekers kunnen genieten in de champagnebar van het centre – Bollicine – en dineren in de authentieke brasserie Les Hortensias van Romain Taieb. Bij de opening in juni kunnen gasten daar terecht voor een heerlijk menu met lokale gerechten. Het aanbod wordt aangevuld met het Franse ijsmerk Amorino, de Parijse macarons van Ladurée en Angelina met haar wereldberoemde warme chocolademelk.

Kunst, natuur en cultuur

Paris-Giverny is ontworpen in samenwerking met het architectenbureau Arte Charpentier, dat een zeer modern en duurzaam centre heeft gecreëerd, gebouwd door Eiffage Construction en Guintoli.

• McArthurGlen omarmt lokale gemeenschappen en besteedt veel aandacht aan het erfgoed van de omgeving. Tijdens de bouw en planning van Paris-Giverny is dat niet anders geweest. Om de rijke en diverse geschiedenis van het vakmanschap van de Normandische regio onder de aandacht te brengen, lanceert het nieuwe centre eind mei GVRNY: een zogenaamde immersive ruimte waarin beeld en geluid samenkomen. McArthurGlen werkt samen met de wereldberoemde ontwerper Mathieu Lehanneur aan het architectonische concept voor GVRNY, dat onderdak biedt aan 130 ambachtslieden en ontwerpers – van keramisten tot houtbewerkers – waarvan de meeste uit Normandië komen.
  • Kenmerkend binnen het centre zijn de opvallende ‘levende muren’ van de Franse kunstenaar en botanicus Patrick Blanc, aangevuld met een uitgestrekt groen dak. Daarnaast is er een overdekte buitenruimte met een spectaculaire spiraalglijbaan van meerdere verdiepingen.
  • Designer Outlet Paris-Giverny heeft permanente kunstinstallaties die de ervaring van gasten verrijkt terwijl ze winkelen, eten en ontspannen. Zo zijn er kunstwerken van de Britse kunstenaar Nic Fiddian-Green en de Franse beeldhouwer Emile-Antoine Bourdelle. Om het centre als culturele bestemming op de kaart te zetten, kunnen bezoekers een speciale galerieruimte van de internationaal befaamde beeldhouwer Sladmore verkennen en creaties ontdekken van lokaal talent, waaronder de hedendaagse Normandische kunstenaar Seb Toussaint, samengesteld door het Musée des Impressionnismes Giverny.

Michael Natas, Managing Director of Development van McArthurGlen Group: “Designer Outlet Paris-Giverny ligt al bijna 30 jaar op de tekentafel en is sinds 2019 in aanbouw. We zijn natuurlijk blij dat we de deuren kunnen openen voor het publiek. Het aanbod van Paris-Giverny wordt versterkt door de eigentijdse en elegante architectuur van het centre – een nieuwe esthetiek voor McArthurGlen – waarvan we zeker weten dat onze bezoekers er blij mee zullen zijn. We zijn verheugd dat we een nieuwe toeristische attractie hebben gecreëerd voor het departement Eure in de regio Normandië.”

Joan Jove, Co-CEO van McArthurGlen Group: “Designer Outlet Paris-Giverny is ons meest ambitieuze project tot nu toe. Om de hoek van een van de modehoofdsteden van de wereld, verlegt het de grenzen van de designer outlet met een eigentijds ontwerp, de hoogste duurzaamheidsreferenties en een uitzonderlijk aanbod van premium en luxemerken. We zijn verheugd dat we ons steentje bijdragen aan het genereren van investeringen, economische activiteit en werkgelegenheid in de regio, en kijken ernaar uit om bezoekers een buitengewone winkelervaring te bieden.”