PERSBERICHT: Koffie Rombouts opent regionaal business centrum in hart van Wallonië

08/03/2021

Met een hypermoderne vestiging in Fernelmont is het Belgische koffiemerk klaar voor de verdere groei in het zuiden van het land.

Deze maand opent het Belgische koffiebedrijf Rombouts zijn nieuwste B2B-centrum voor horeca en retail in Fernelmont (nabij Namen). Na de regionale vestigingen in Hoboken, Melsbroek, Drongen en Kermt wordt dit de vijfde in ons land.

Gedelegeerd bestuurder Xavier Rombouts: “Met deze nieuwe vestiging in het hart van Wallonië versterken we de nationale dimensie van ons koffiemerk. Op die manier kunnen wij lokale partners en klanten een optimale service garanderen en de groei van Rombouts op de Waalse markt ondersteunen.”

Het nieuwe gebouw voldoet aan de meest hedendaagse normen op het vlak van duurzaamheid en ecologie. Het heeft zonnepanelen en een minimaal energieverbruik. Het gaat om een investering van circa 2,5 miljoen euro.

De vestiging in Fernelmont omvat een showroom, kantoorruimte en een magazijn, gespreid over een oppervlakte van zo’n duizend vierkante meter. In de eigentijdse showroom worden de laatste nieuwe koffieproducten en -technologieën voor bedrijven en horeca gepresenteerd. Er is ook een opleidingscentrum, voor bijvoorbeeld baristatrainingen of workshops voor zakelijke relaties.

Adres: Rue Roger Marchal 12, 5380 Pontillas (Fernelmont)

Over Koffie Rombouts

Koffie F. Rombouts is een Belgisch familiebedrijf, met hoofdzetel in Aartselaar, en verhandelt koffieproducten voor de retail, de horeca en voor kantoren. Het bedrijf ontstond in 1896, toen in Antwerpen Frans Rombouts een koffiebranderij begon. Rombouts kreeg in 1966 de titel van hofleverancier. Momenteel wordt het koffiebedrijf, dat intussen filialen en vestigingen heeft in 35 landen, geleid door Xavier Rombouts, de achterkleinzoon van stichter Frans Rombouts. Het heeft 580 werknemers en een omzet van 155 miljoen euro per jaar. 50% van de ingevoerde volumes is afkomstig van coöperaties met het Fairtrade-label, 17% van de volumes is bio.