PERSBERICHT: Gents deelvoertuigenbedrijf BattMobiel kiest voor Profile

05/03/2021

Het deelvoertuigenbedrijf BattMobiel, dat uitsluitend over elektrische voertuigen (EV) beschikt, doet voortaan een beroep op de service van Profile.

Profile zet in België een nieuwe belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van bandenservice en auto-onderhoud van elektrische vloten. BattMobiel, vandaag met zo’n 60 deelvoertuigen in de vloot, is één van de eerste volledig elektrische wagenparken voor Profile in België.

Dirk Lambrechts, Algemeen Directeur bij Profile International: “Profile evolueert mee met de veranderingen in de markt. We zijn blij om met deze EV-samenwerking te mogen bijdragen aan de ontwikkeling van de snelgroeiende start-up.”

Elektrisch rijden zit in België in de lift. Ons land maakt een inhaalslag ten opzichte van het buitenland. Leasemaatschappijen zetten steeds meer in op EV. Ook het aantal publieke oplaadpunten is de afgelopen jaren sterk toegenomen. En autofabrikanten komen, mede door strengere eisen op het vak van CO2-uitstoot, in snel tempo met nieuwe modellen. Jen De Clerck, Directeur Operations bij Profile International: “Er is veel groeipotentieel voor de EV-markt. Corona heeft de groei weliswaar een beetje vertraagd, maar wij verwachten hoe dan ook een stijging van het aantal elektrische vloten.”

Een dergelijke marktbeweging vereist natuurlijk een aangepaste opleiding. De Clerck: Onze Profile-leden krijgen een speciale bijscholing en ook de uitrusting moet worden aangepast om ‘EV-ready’ te zijn.

Chris de Guytenaer, oprichter van BattMobiel: “We zochten een partner die ons bijstaat voor álle elektrische voertuigen, van verschillende merken, van Volkswagen e-Up tot Polestar en Tesla. Met Profile hebben we een betrouwbare en ervaren partner gevonden die een multimerkenservice garandeert.”