PERSBERICHT: BergHOFF zet kookbeleving op zijn kop met Downdraft-reeks

26/10/2020

Het Belgische bedrijf lanceert een nieuwe generatie kookgerei met revolutionaire technologie.

In deze coronatijden staan we vaker zélf achter het fornuis. En mogelijk is dat een hedendaags fornuis met een geïntegreerde afzuigkap, achterin of in het midden van de kookplaat. Deze nieuwe hob-to-hood en downdraft systemen zijn in een mum van tijd enorm populair geworden en vereisen een nieuwe generatie kookgerei die op ingenieuze wijze voldoen aan deze technologie. BergHOFF presenteert daarom de gepatenteerde ‘Downdraft’-collectie: een assortiment hoogwaardige potten en pannen met een zijstoomventiel in de siliconen rand van het deksel, dat de kookstoom direct naar de afzuigkap leidt. Deze oplossing is zeer efficiënt, bespaart energie en is bovendien mooi om te zien.

Wat deze Downdraft-potten en -pannen zo ingenieus maakt: het zijstoomventiel in de siliconen rand van het deksel. Dankzij een juiste plaatsing, met het ventiel in de richting van het afzuigsysteem, worden de kookdampen automatisch in de juiste richting geleid. Op deze manier is de afzuiging efficiënter met minder natte stoom en minder ongewenste geuren in de keuken. Met dit systeem kunt u ook een lager niveau voor het vacuümsysteem kiezen, waardoor energie wordt bespaard, wat altijd een goed idee is!

Na het koken kunt u het stoomventiel sluiten door het transparante deksel een halve draai of 180° te draaien. Op deze manier houdt de maaltijd niet alleen de warmte vast, maar ook de aroma’s en vitaminen. Bovendien is de zijklep zeer handig om overtollig vocht of sap veilig af te tappen.

Deze nieuwe Downdraft-technologie is universeel gepatenteerd door BergHOFF. De collectie is via alle reguliere BergHOFF-verkoopkanalen verkrijgbaar.

Over BergHOFF

BergHOFF is een internationaal merk van Belgische origine dat geavanceerde keukenontwerpen creëert, produceert en verdeelt die je dagelijkse kookervaringen dat tikkeltje extra geven. Het brede assortiment van BergHOFF-producten wordt in meer dan 60 landen gedistribueerd.