PERSBERICHT: BergHOFF en Piet Huysentruyt lanceren ‘Piet by BergHOFF’

18/10/2022

De exclusieve BergHOFF-collectie kwam tot stand in samenwerking met Vlaanderens populairste tv-kok.

Piet Huysentruyt is terug van (eigenlijk nooit) weg geweest. Dit najaar komt er een nieuw seizoen van SOS Piet bij VTM én brengt BergHOFF een speciale Piet Huysentruyt-lijn uit: Piet by BergHOFF.

“De nieuwe exclusieve collectie, die bestaat uit hoogwaardige kookpotten en -pannen in verschillende formaten, dragen het elegante signatuur van Vlaanderens bekendste tv-kok”, licht Adelheid Deltour, CEO BergHOFF Worldwide, toe. De serie Piet by BergHOFF bestaat uit: braadpannen met antikleeflaag (20 en 24 cm), kleefpannen uit roestvrijstaal (24 en 28 cm), een steelpan uit roestvrijstaal (18 cm), een vijfdelige multifunctionele kookset (met kookpot, braad- en grillpan), een universeel deksel (ook bruikbaar als snijplank), een onderzetter en een stomerinzet. Alle artikelen zijn PTFE- en PFOA-vrij.

Piet werd vanaf de jaren 90 bekend bij het grote publiek met het kookprogramma Lekker Thuis bij VTM. Hij had toen ook zijn eigen restaurant in Wortegem en kreeg er een Michelinster. Later ging hij in SOS Piet, gewapend met koksvest en zijn alombekende koffertje, op bezoek bij kokend Vlaanderen om kookblunders kordaat aan te pakken. Na deze zeer succesvolle tv-reeks en de publicatie van tal van kookboeken ging de sterrenchef een nieuwe uitdaging aan in het zuid-Franse Les Vans, waar hij Likoké opende. Een culinaire tempel die al na een paar jaar werd beloond met een Michelinster en bij Gault&Millau een plaats kreeg in de groep van 50 beste restaurants in Frankrijk. Dit najaar is de veelzijdige sterrenchef opnieuw te zien in gloednieuwe afleveringen van SOS Piet.

Net als in het legendarische tv-programma vat Piet Huysentruyt de samenwerking met BergHOFF als volgt samen: “Ten eerste, in de keuken kunnen we ook duurzaam koken. Ten tweede, door de combinatie van kwaliteitsmaterialen, koken we bovendien ecologisch, dus met minder energie. En tot slot: BergHOFF is een Belgisch bedrijf dat voldoet aan mijn strenge eisen.”

Hilde Rutten, Managing Director BergHOFF Belgium (gevestigd in het Limburgse Beringen) en exclusieve distributeur voor de Benelux, is trots op deze unieke samenwerking met dé tv-kok van Vlaanderen: “Net als Piet, die een hele generatie heeft warm gemaakt om zelf in de keuken aan de slag te gaan – en dat met een nieuw seizoen SOS Piet ongetwijfeld opnieuw zal doen – willen ook wij met onze producten de beginnende én ervaren hobbykok liefde voor het vak bijbrengen. ‘Piet by BergHOFF’ is dan ook een ultieme match, die symbool staat voor kwaliteitsvolle, toegankelijke en op-en-top Belgische kookartikelen.”

De nieuwe Piet by BergHOFF-collectie is verkrijgbaar vanaf eind november bij de vakhandel, zoals Exellent, Selexion en Expert, in de HLN Shop en via de webshop van BergHOFF Belgium.