PERSBERICHT: Amalys presenteert Think Pink-set naar aanleiding van ‘Roze Oktober’

23/09/2021

Het Belgische horlogemerk lanceert een unieke set in beperkte oplage, waarvan de winst gaat naar steun voor personen die getroffen zijn door borstkanker.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ter gelegenheid van ‘Roze Oktober’ heeft het Belgische merk van elegante dameshorloges Amalys een exclusieve set ontwikkeld ten voordele van Think Pink, de Belgische organisatie die zich dagelijks inzet voor borstkankerpatiënten.

Sinds de oprichting eind 2017 heeft het merk er altijd naar gestreefd een ethische dimensie in zijn ontwikkeling op te nemen, door zich te verbinden aan verenigingen die opkomen voor de rechten van meisjes en vrouwen in de hele wereld.

Amalys werkte samen met het Antwerpse juwelenmerk I.Ma.Gi.N. om een prachtig doosje te ontwikkelen met een horloge en een verfijnd armbandje, elk discreet voorzien van het Think Pink-symbool. De set is vanaf nu verkrijgbaar in een beperkte oplage ter gelegenheid van ‘Roze Oktober’, de borstkankermaand.

Tiffany Bulteau, woordvoerster van Think Pink: “We zijn verheugd dat we dankzij ons partnerschap met Amalys meer mensen kunnen sensibiliseren. Een geweldig initiatief waarmee we nog meer vrouwen kunnen steunen die door deze ziekte zijn getroffen.”

De elegante set is verkrijgbaar in de partnerboetieks van Amalys en I.Ma.Gi.N., alsook in de webshops van Amalys en Think Pink voor 139 euro. Per verkochte set wordt 20 euro geschonken aan het Geef om Haar-fonds van Think Pink, dat mensen helpt die financiële moeilijkheden ondervinden bij de aanschaf van een pruik na borstkanker.

Adrien Voisin, de bedenker van Amalys: “Think Pink is een partner op lange termijn en haar programma maakt al deel uit van de liefdadigheidsprojecten voor vrouwen die wij steunen, naast Women’s Foundation, die strijdt tegen geweld tegen vrouwen, en Plan International, dat opkomt voor de rechten van kinderen en de gelijkheid van meisjes. Dat is onze maatschappelijke verantwoordelijkheid als merk.”

Het engagement van het jonge Belgische bedrijf komt het hele jaar door concreet tot uiting in giften en sensibiliseringsacties. Voor elke online bestelling schenkt Amalys reeds 5 euro aan een van deze drie verenigingen. Bovendien wordt aan het einde van het jaar 10% van de winst van de onderneming aan deze drie partnerverenigingen uitgekeerd.

Tegelijkertijd wordt in Frankrijk een soortgelijke actie gerealiseerd ten behoeve van de vereniging Pink Ribbon.

Noot voor de pers, niet voor publicatie:

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u terecht bij Kurt Peeters